Jag är världens bästa

Tänkte bara skrika ut det för det kan behövas ibland sen har jag även lite positiva tankar jag hittade på Ylvas blogg (kollega fr telia) som jag tycker var väldigt bra!
Min positiva tankar lista:
Perspektiv- det kunde varit värre!
Aktivitet - Ut och rör på dig, gå till gymmet ta en promenad gå en shoppingrunda på stan
Rutiner- att sunka ner sig helt är deppigt. Se till att komma upp ur sängen och håll dig och din omgivning ren och fräsch
Acceptera situationen - hitta nya sätt att göra saker på istället för att bli arg för att de inte går som vanligt
Kontakt- Håll en bra kontakt med vänner och familj fråga efter jobb ta en fika skriv inlägg på facebook
Kost- Att över äta för att man är deppig eller uttråkad ger bara ångest. Passa på att laga god mat nya recept när du för en gångs skull har tid
Stimulans- undvik till varje pris att bli uttråkad. Nu har man alla möjligheter att göra det där som man annars inte har tid med.
Kommer kännas bättre om man följer dessa och sätta upp det som mål. Tänk efter vad som gör dig glad respektive ledsen styr dina tankegångar i positiva banor för att nå just dina mål. Allt tar tid men tillslut når du målet ha tålamod!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0