Tillbaka igen

Hej bloggen. Vilket underbart väder spanien bjuder på älskar solen. 
 
Älskar att få sova ut på morgonen här. vakna till strålande solsken ta en lång dusch och äta en efterlängtad frukost. Älskar att promenera ner till stranden sätta mig på den där gungan. Att blicka ut över medelhavet ta in alla intryck höra musik mannen spela på sitt instrument måsarna som påminner om alla somrar på mörtö. De olika dofterna och den värmande solen. Älskar att åka in mot staden sätta mig på bussen och ta en fönsterplats. att få se alla människor utanför fönstret samtidigt som jag lyssnar på musik. Att möta upp någon helt främmande person och ägna några timmar tillsammans för att sedan skiljas åt och det nästan känns som man alltid varit vänner. Det älskar jag här. 
 
Men många tankar har snurrat i mitt huvud. Det finns saker som jag gillar mindre känslan av utanförskap när du inte kan språket. Känslan av att ständigt inte känna dig hemma. Känslan av att inte känna sig trygg eller fri.  Jag har börjat känna mig väldigt låst till hemmet. Att både jobba och bo under samma tak är inte lätt då är viktigt att man blir en del av familjen vilket jag inte tycker att jag är kanske beror de på språket kanske för stora kulturskillnader jag vet inte. Men den känslan är brutit ner mig totalt och gjort att jag inte mått bra. 
Mycket tårar, många samtal hem. Och snart är jag påväg hem. Jag vet inte om jag gjort rätt val men jag är oerhört tacksam att jag vågade åka som au pair de har varit en dröm och nu har jag uppfyllt den. Jag kommer senare att summera min tid här för jag har lärt mig mycket under så kort tid. Och nya äventyr står för dörren och nu vet jag att jag vågar ta steget och ta mig ut i världen på egen hand. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0