2014 nytt år nya möjligheter.

Hej alla där ute. 
 
 
Okej det var för jävla länge sedan jag var här inne och skrev av mig och jag kan säga att det har hänt en hel del sedan dess. Halva hösten har gått jag har spenderat den på förskolan där jag jobbade och samlat ihop och nått mitt mål gällande mitt sparkonto vilket jag är nöjd över. Jag älskar att sätta mål som jag sedan uppnår de gör att självförtroendet höjs och man känner att man lyckats. Det blev jul och nyår vi firade hos Dannes kompis Anton ett lyckat roligt nyår.
 
Och nu befinner jag mig i Spanien.. tro de eller ej jag arbetar som aupair i Malaga har varit här i en vecka.
Även det här var ett mål för mig som jag har uppnått bara att ta mig hit har varit en psykisk jävla utmaning för mig. Att lämna min familj, jobb, hem, vänner och framförallt pojkvän hemma är sjukt tufft. Tvekade många ggr men nu sitter jag här nere. Jag kan säga att det är jobbigt jag har inte så långa arbetsdagar men eftersom jag inte pratar spanska och det är familjens mordersmål så är det tufft och intensivt. Men jag kämpar på och är så stolt över mig själv att jag klev på planet och tog mig hit (var nära att springa ur tullen på arlanda tillbaka till mamma och danne i ren panik. 
Vi får se hur allting går här nere jag är här för att leva och bo i familjen samtidigt vill jag även komma ut och träffa andra au pairer och engelsk talande människor? de flesta här är spanjorer som suger på engelska. Det är iallafall halva grejen för mig att vara au pair jag vill inte vara isolerad till familjen i 5 månader. Men jag ska vara positiv och ta det dag för dag.. 
 
Jag ska försöka bli bättre på att uppdatera bloggen främst för mig själv eftersom jag mår bra av att skriva av mig och sen är det kul att kolla tillbaka i arkivet.
 
Puss hasta pronto! typ...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0